Hjälplöst att inte få hjälpa

Ibland känner jag mig lite hjälplös.. främst när jag inte får hjälpa! Jag fungerar så att visst kan jag gnälla en liten stund men sen vill jag ha något konstruktivt. Jag vill vända det till att försöka åtgärda det om jag orkar (annars orkar jag oftast inte ens gnälla tror jag..). Om jag ligger på golvet och mår illa är min åtgärd ofta att koncentrera mig på andningen. Det är ingen stor grej men det hjälper mig att kontrollera illamåendet bättre än om jag skulle gnälla över att jag mår illa. Likadant med behandlingar/allternativ. Jag vill hitta det som funkar och jag vill sprida den kunskapen jag samlar på mig. Därför kan jag bli så fruktansvärt frustrerad och lite ledsen när andra skriver i fb gruppen för folk med endometrios. Dels blir jag ledsen för att jag hör deras story men jag blir också ledsen när jag eller andra försöker komma med förslag och det inte tycks uppskattas.. Då undrar jag om syftet med den personens inlägg var att gnälla eller om syftet var att få pepp? Jag vill skriva inlägg för att få tips, pepp eller sprida hopp! Jag önskar att alla ville se det på det viset ❤️ visst behöver man få gnälla ibland men när någon kommer med förslag på vad man kan göra åt det kan man väll åtminstone säga tack? Eller är jag bara knäpp? Vem vet 🤷🏼‍♀️
Endometrios., Nu blev det för mycket | |
Upp