Ofrivilligt glutentest

Jag har velat en del nu det sista om huruvida jag ska göra ett gluten test eller ej.. både av varianten  testa äta något med gluten i och riktigt test på vård centralen. Grjen är att min mage känts såpass mycket bättre nu plötsligt så jag har inte känt mig så motiverad till att testa.. Men den första varianten behöver jag inte fundera över längre för jag råkade göra den med oflit.. De senaste två dagarna har jag varit konstig i magen med akuta toabesök och lite lätt illamående/magkatarrsaktig känsla. Idag slog mig tanken att nu är det ju nästan som innan jag började äta glutenfritt! Hmm.. Då började jag fundera på om jag ätit något annorlunda och insåg att mormor ställt ut nytt godis i stallet. Jag googlade inte innehåller på den ena sorten för att jag tänkte att för det första har det sällan varit gluten i allt annat godis jag googlat (utom gott och blandat ☹️) och för det andra kom jag inte på vad den sorten hette..  Nu gjorde jag en liten fördjupad research här dock och den innehåller vetemjöl. Jag har då ätit sammanlagt typ 5 godisbitar på tre dagar.. tror inte jag behöver testa mycket mer.. MEN JAG VILLE JU TESTA MED SMÖRGÅSRÅN OM JAG NU SKULLE TESTA!! Det blir intressant att se hur lång tid det tar för magen att återhämta sig nu.. den förändringen som innebar att jag inte längre kände mig hungrig strax efter jag ätit och slapp gå upp och äta mitt i nätterna tog ju fyra månader sist... och det jag trott har varit magkatarr hela sommaren och hösten hade också just försvunnit trots att jag ätit ganska starka mediciner.. suck... men vill jag nu göra en ordentlig undersökning på vårdcentralen har jag ju ett bra läge nu iaf.. frågan är om det ens känns relevant nu..? Jag lär inte vara så sugen på att äta gluten igen oavsett.. 
Nu blev det för mycket | |
Upp