Lättnad

Jag har varit lätt illamående i drygt två dygn. Troligtvis pga smärtan. Tycker egentligen inte att det gör sådär vansinnigt ont men när jag tar vanliga värktabletter dämpas inte smärtan, däremot mår jag lite mindre illa en liten stund.. tänker att illamåendet då troligtvis ändå beror på smärtan.. idag va en så sjukt jobbig dag. Illamående från början, fick koncentrera mig på att andas för att vara säker på att få behålla frukosten. Dagen fortsätter likadant. Åker till sjukhuset för att diskutera handleden (det gick bra, kommer i ett annat inlägg framöver). När jag kommer hem lägger jag mig på soffan och stannar där till jag måste åka till konfan. Mår illa, har ont, känner mig febrig fast kall.. åker till konfan och lyckas hålla ihop det helt okej. Kommer hem och känner att nu orkar jag inte mer så tar mitt morfinpreparat. Vilken lättnad! För första gången på dagar kan kroppen slappna av! Såååå skönt! Biverkningarna är inte att leka med dock.. yrsel, lock för öronen och typ tryck i ansiktet kommer först. Ändå sån enorm lättnad! Det sjuka är att en del kramper ändå kommer igenom. Samtidigt som jag tog morfin tog jag två alvedon och tre timmar tidigare hade jag tagit Ipren. ÄNDÅ HAR JAG FORTFARANDE ONT! Inte alls lika mycket men helt dämpas inte smärtan ens av den här kombinationen. Plötsligt förstår jag hur jag kunnat vara illamående av smärta i två dygn.. om inte den här kombinationen värktabletter hjälper så ät smärtan ganska stark. En 8 på VAS-skalan. Undra om jag kan vända skovet med lite morfin nu? Vore skönt! Men ska jag vara yr, darrig och illamående av smärtan KAK jag ju lika gärna vara yr av morfinet och slippa värsta smärtan tänker jag.. vi får se hur det känns imorgon helt enkelt! Just nu njuter jag av den här lättnaden och ska försöka somna i den 😊 

🤢+💊=🙃🙂🙃
Endometrios., Nu blev det för mycket | |
Upp